Search term

Conditiebewakingssysteem erkend als een topinnovatie Schaeffler OPTIME is de winnaar van de Industry 4.0 Innovation Award

Pressrelease Stage Image
Schaeffler OPTIME wint de Industry 4.0 Innovation Award van VDE Verlag. Rauli Hantikainen, hoofd van de Strategic Business Area Industry 4.0 bij Schaeffler, met de Industry 4.0 Innovation Award en een OPTIME-sensor.

11-12-2020 | Braine-l´Alleud

• De award bevestigt Schaeffler’s uitspraak vorm te geven aan vooruitgang die de wereld beweegt.
  • Schaeffler OPTIME biedt een eenvoudige, kostenefficiënte en zeer schaalbare conditiebewaking
  • Dankzij de vakkennis van Schaeffler is de oplossing in hoge mate geautomatiseerd.

Het conditiebewakingssysteem Schaeffler OPTIME, dat pas een paar maanden geleden op de markt werd gebracht, wint de Industry 4.0 Innovation Award en bevestigt daarmee de claim van de automobiel- en industriële toeleverancier om vorm te geven aan de vooruitgang die de wereld beweegt. Het is de vijfde keer dat het VDE-Verlag de onderscheiding uitreikt in samenwerking met de Centrale Vereniging van de Elektrische en Elektronische Industrie (ZVEI) en de Standardization Council Industry 4.0. Producten en innovaties die een winstgevende of ondersteunende bijdrage leveren in verband met Industrie 4.0 mogen deelnemen aan de onderscheiding.

Rauli Hantikainen, hoofd van de Strategic Business Area Industry 4.0, zegt: “Onze Schaeffler-teams en ontwikkelingspartners hebben het OPTIME-concept met grote toewijding afgestemd op de behoeften en de specifieke werkomgeving van onze klanten. We zijn erg trots dat we nu de Industry 4.0 Innovation Award voor OPTIME ontvangen. De onderscheiding bevestigt ons en spoort ons aan om met pioniersgeest en innovatiekracht door te gaan met het ontwikkelen van oplossingen voor onze klanten. "

Eenvoudig, kostenefficiënt en schaalbaar

OPTIME is ontwikkeld voor de conditiebewaking van complete fabrieken en productie-installaties. De focus van de monitoring ligt op elektromotoren, pompen, aggregaten en ventilatoren, d.w.z. aandrijvingen en aggregaten, die in zeer grote aantallen worden gebruikt en tot op de dag van vandaag nauwelijks of alleen handmatig worden bewaakt bij gebrek aan economische en technische oplossingen.

Operators klagen vaak over de hoge kosten voor conditiebewakingssystemen, veroorzaakt door complexe installatie en configuratie, moeilijk te berekenen extra kosten voor handmatige data-analyse, evenals de kwaliteit en informatieve waarde van de analyses. Schaeffler overwint deze specifieke hindernissen met het conditiebewakingssysteem OPTIME en creëert zo voor het eerst de mogelijkheid van een eenvoudige, kostenefficiënte en zeer schaalbare conditiebewaking. Operators of onderhoudspersoneel van productiesystemen kunnen eenvoudig binnen een dag honderden meetpunten installeren en in bedrijf stellen. De vakkennis van Schaeffler op het gebied van trillingsanalyse en aandrijftechniek maakt een hoge mate van automatisering bij inbedrijfstelling en data-analyse mogelijk, waardoor de dure inbedrijfstelling van externe experts overbodig wordt. Conditiebewaking met Schaeffler OPTIME kost slechts enkele centen per meetpunt per dag.

„We pioneer motion"

Met deze nieuwe ontwikkeling zet Schaeffler zijn geschiedenis van pioniersgeest en innovatiekracht voort. Sinds de uitvinding van het kooigeleide naaldlager 70 jaar geleden, zijn de wereld en Schaeffler als bedrijf keer op keer veranderd en opnieuw uitgevonden. Zoals de nieuwe claim “We pioneer motion” verwoordt, is beweging altijd het kernthema gebleven. Schaeffler gebruikt de op deze manier opgedane vakkennis ook al enkele jaren om digitale diensten en oplossingen voor industriële klanten te ontwikkelen en zo nieuwe markten aan te boren.

Schaeffler OPTIME is momenteel al beschikbaar in Europa en in geselecteerde landen in Azië-Pacific en zal binnenkort in andere regio's worden geïntroduceerd. Meer informatie over het product is online beschikbaar: www.schaeffler.be/optime

Schaeffler Group – We pioneer motion
Als toonaangevende wereldwijde auto- en industriële leverancier heeft de Schaeffler Group al meer dan 70 jaar vooruitstrevende uitvindingen en ontwikkelingen op het gebied van beweging en mobiliteit. Met innovatieve technologieën, producten en diensten op het gebied van CO₂-efficiënte aandrijvingen, elektromobiliteit, Industrie 4.0, digitalisering en hernieuwbare energiebronnen, is het bedrijf een betrouwbare partner om beweging en mobiliteit efficiënter, intelligenter en duurzamer te maken. Het technologiebedrijf produceert precisiecomponenten en systemen voor aandrijvingen en chassis, evenals rol- en glijlager oplossingen voor een breed scala aan industriële toepassingen. Het bedrijf realiseerde in 2019 een omzet van ongeveer 14,4 miljard euro en is met ongeveer 83.700 medewerkers een van 's werelds grootste familiebedrijven. Met bijna 2.400 octrooiaanvragen behaalde Schaeffler in 2019 de tweede plaats in de ranglijst van de meest innovatieve bedrijven in Duitsland, volgens de DPMA (German Patent and Trademark Office).

Publisher: Schaeffler Belgium
Country: België

Related media

Terms of use for Schaeffler press pictures

Schaeffler press pictures may only be used for editorial purposes. Unless otherwise stated, all copyrights and rights of use and exploitation are owned by Schaeffler Technologies AG & Co. KG, Herzogenaurach (Germany) or by one of its affiliated companies. The reproduction and publication of Schaeffler press pictures is only permitted if the source is stated as follows: "Image: Schaeffler". The pictures may be used free of charge in such cases. The use of pictures for advertising or other commercial purposes, in particular their disclosure to third parties for commercial purposes, is hereby prohibited. Pictures may only be edited with the approval of Schaeffler.

We kindly request that a specimen copy be sent to us when Schaeffler press pictures are published in printed media (or a digital copy in the case of publication in electronic media). When using Schaeffler press pictures in films, please notify us and state the title of the film.

Use and utilization of Schaeffler press pictures is subject to the substantive laws of Germany without its conflict of law provisions. The place of competent jurisdiction shall be Nuremberg, Germany.

Postal adress:
Schaeffler Technologies AG & Co. KG
Corporate Communication
Industriestraße 1-3
91074 Herzogenaurach

presse@schaeffler.com

Package (Press release + media)