Search term

Persberichten

Reparatieoplossing voor continu variabele transmissies

Nieuw en alleen bij Schaeffler verkrijgbaar voor de vrije wisselstukmarkt – de LuK RepSet CVT

Pressrelease Stage Image
De ketting in de nieuwe Luk RepSet CVT bestaat uit meerdere schakels, die door middel van scharnieren beweegbaar met elkaar verbonden zijn. Samen met de tweedelige geleidingsrail vormt de innovatie een uniforme reparatieoplossing voor continu variabele transmissies. Foto's: Schaeffler

27-07-2018 | Langen

Meer dan tien miljoen geproduceerde eenheden en wereldwijd stijgende productiecijfers: de gepatenteerde CVT-ketting van Schaeffler is een innovatie die de toekomst mee heeft. Voortaan biedt de afdeling Automotive Aftermarket van Schaeffler dit product inclusief geleidingsrail aan als uniforme reparatieoplossing LuK RepSet CVT. De bijbehorende dempers en tweedelige vliegwielen vervolledigen het nieuwe assortiment voor continu variabele transmissies onder de merknaam LuK.

In moderne, traploze transmissies zorgt de CVT-ketting (continu variabele transmissie) voor de vermogensoverdracht van het ene paar conische poelies naar het andere. De CVT-kettingtechnologie van Schaeffler is – dankzij de tot in het detail geoptimaliseerde constructie – bepalend op het vlak van massatraagheidsmoment en rendement. Dankzij de modulaire constructie is deze technologie geschikt voor het volledige koppelbereik van kleine auto's tot de hogere middenklasse. Als reparatieoplossing inclusief geleidingsrail stelt Schaeffler deze innovatie nu ook voor het eerst beschikbaar voor de Automotive Aftermarket.

De LuK RepSet CVT is als eerste verkrijgbaar voor de reparatie van de zogenaamde multitronic-transmissies van het Volkswagen-concern (VW). Deze continu variabele, volautomatische transmissies worden onder andere gebruikt in auto's van de VW-merken Audi en Seat. Uw voordeel: doordat de overbrenging traploos en zonder tractieonderbreking kan worden aangepast, is verzekerd dat de motor optimaal draait. Schaeffler vult zijn nieuwe reparatieoplossing geleidelijk aan met toepassingen voor de belangrijkste autofabrikanten die momenteel voor de CVT-technologie kiezen – zoals Nissan en Subaru.

Bovendien werkt Schaeffler continu verder aan de ontwikkeling van de CVT-technologie: in 2016 stelde het bedrijf een plug-in hybrideconcept voor op basis van een CVT-transmissie, waarmee de AutomotiveINNOVATIONS Award in de wacht werd gesleept. Het Center of Automotive Management (CAM) en PricewaterhouseCoopers (PwC) bekronen daarmee regelmatig de meest innovatieve autofabrikant en toeleverancier van het jaar. "Volgens schattingen van specialisten zullen binnen vijf jaar reeds 30 procent van alle automatische transmissies in personenwagens continu variabel werken. En steeds meer autofabrikanten vertrouwen daarvoor op de CVT-kettingen van Schaeffler. In vergelijking met klassieke schuifschakelbanden kunnen ze niet alleen grotere vermogens overdragen, maar scoren ze ook door een groter rendement", beklemtoont Rouven Daniel, hoofd transmissiesystemen bij Schaeffler Automotive Aftermarket. "Voor de productie van krachtige CVT-kettingen heeft Schaeffler met zijn merk LuK een unique sellingpoint. Dit succesverhaal, dat in 1999 begon, zetten we nu verder op de vrije wisselstukmarkt."

Meer informatie over de nieuwe reparatieoplossingen vindt u in de online-catalogus van Schaeffler voor de Automotive Aftermarket – beschikbaar op.www.repxpert.be/ www.repxpert.nl

Publisher: Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG
Country: België

Related media
Downloads

Package (Press release + media)

Share Page

Schaeffler gebruikt cookies om een optimaal gebruik van haar website te waarborgen. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

Accepteren