Search term

Uitgebreid assortiment van onderhoudssets voor tandriemen

INA zet in op spanrol-KIT’s met waterpomp voor tandriemen

Pressrelease Stage Image
Dankzij de INA-spanrol-KIT’s met waterpomp kunnen automonteurs een tandriem vervangen in een enkele onderhoudsbeurt.

02-05-2018 | Langen

Schaeffler heeft zijn aanbod van INA-spanrol-KIT’s met waterpomp aanzienlijk uitgebreid om te beantwoorden aan de toenemende vraag naar totaaloplossingen voor de vervanging van tandriemen in de distributieaandrijving. De Duitse motorexpert dekt ruim 150 miljoen voertuigen met 230 verschillende artikelnummers en laat de concurrentie daarmee ver achter zich.

De voorbije drie jaar is de vraag naar totaaloplossingen voor distributieaandrijvingen met waterpomp meer dan verdrievoudigd. ‘We stemmen ons assortiment consequent af op de marktbehoeften en breiden het voortdurend uit om de motorexpertise van ons INA-merk te versterken’, zegt Dr. Robert Felger, directievoorzitter Product en Marketing bij Schaeffler Automotive Aftermarket.

Omdat onderhoudsbeurten elkaar steeds minder snel opvolgen, wordt de vervanging van individuele componenten nog zelden aanbevolen. Is een distributieriem aan onderhoud toe, dan vervangt een garagist alle onderdelen, ook de waterpomp, om extra kosten te vermijden. Dankzij de INA-spanrol-KIT’s met waterpomp hebben automonteurs alle stukken die ze nodig hebben om een distributieriem te vervangen, tot de schroeven, dichtingen en soms zelfs de thermostaat toe. De sets kunnen samengesteld worden naargelang de toepassing, waardoor automonteurs minder tijd verliezen.

Voor de distributieaandrijving van de motor is de tandriem essentieel: in combinatie met de span- en geleidingsrollen drijft de riem de nokkenas hoeknauwkeurig aan, zodat de inen uitlaatkleppen op tijd openen en sluiten. Buitensporige slijtage kan leiden tot een volledige uitval van de distributieriem, met kostbare motorschade tot gevolg. De waterpomp circuleert dan weer de vloeistof waarmee de motor wordt gekoeld. Als de pomp koelvloeistof lekt, kan de distributieaandrijving vroegtijdig slijten en de motor oververhitten. Regelmatig onderhoud aan zowel de distributieriem als de waterpomp kan de levensduur van een motor aanzienlijk verlengen en bestuurders hoge kosten besparen.

Publisher: Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co. KG
Country: België

Related media

Package (Press release + media)