Schaeffler België

 
 
 
 
 
 
INFOGRAFIEKEN
Wielnaafaandrijving

Wielnaafaandrijving

Slimme hybridisatie met 48 volt

Slimme hybridisatie met 48 volt

Modulaire hybridemodule

Modulaire hybridemodule

Terugwinning van remenergie

Terugwinning van remenergie

Videotheek

Schaeffler Hybrid Module

 
 
Publicaties
 

Automobiel productinformatie | 2014-07
E-Wheel Drive

 
 

Automobiel productinformatie | 2014-07
High-voltage Electric Axle

 
 

Automobiel productinformatie | 2014-07
48-Volt Hybrid Module

 

Electrification of the Drive Train

 
CONTACT
Automotive

Systeemdivisie e-mobiliteit

Schaeffler heeft de systeemdivisie e-mobiliteit tot stand gebracht, om haar activiteiten met betrekking tot alternatieve aandrijvingen toekomstig nog beter te kunnen bundelen. In deze divisie brengen wij alle kennis op het gebied van elektromobiliteit samen, over bedrijfs- en landgrenzen heen. Honderden engineers werken hier interdisciplinair samen, met als doel nieuwe systemen en eenheden te ontwikkelen, en dat niet alleen voor mobiliteit op vier wielen.

De systeemdivisie e-mobiliteit is absoluut niet bedoeld als afgesloten sector, maar als een open concept: samenwerking met partners uit de industrie en met universiteiten is niet alleen gewenst, maar wordt zelfs noodzakelijk geacht. Zo kunnen ontwikkelingstijden worden verkort, en men krijgt in de loop van de onderzoeken al feedback van de mensen, die toekomstig met de innovaties zullen werken.

 
  Wielnaafaandrijving E-Wheel Drive
Download
 
 
 
 
Close

Schaeffler biedt met haar elektrische wielnaafaandrijving E-Wheel Drive een optimale oplossing voor de mobiliteit van morgen. Bij de geïntegreerde wielnaafaandrijving van de tweede generatie zijn alle voor de aandrijving, vertraging en rijveiligheid noodzakelijke componenten - zoals elektromotor, vermogenselektronica, controller, rem en koeling - in de velg gebouwd.

 
 
 

Technische basisgegevens: max. 40 kW per aandrijving, continu twee maal 33 kW. Dit komt in traditionele betekenis overeen met 110, respectievelijk 90 pk. Daarbij levert de vloeistofgekoelde wielnaafaandrijving van de 2e generatie een koppel tot 700 Nm. Hiermee beschikt de huidige wielnaafaandrijving E-Wheel Drive ten opzichte van de in het jaar 2010 in het Schaeffler-conceptvoertuig Schaeffler Hybride (op basis van een Opel Corsa) getoonde wielnaafmotor uit de eerste ontwikkelingsfase over een derde meer vermogen en een 75% hoger koppel. De elektrische spanning van de hoogvoltage-aandrijving bedraagt 360 - 420 volt.

 
  Hoogvoltage E-as
Download
 
 
 
 
Close

Met de elektrische as biedt Schaeffler een hoogst interessante productfamilie voor vooruitstrevende hybride voertuigen met een groot vermogen aan. Het aandrijfelement is modulair opgebouwd en dus aanpasbaar aan specifieke eisen van de klant.

 
 
 

De E-as van Schaeffler is de ideale oplossing voor hybride voertuigen met vierwielaandrijving. Het spectrum reikt hier van elektrische aandrijving tot aan de transmissie en het differentieel die daaraan gekoppeld kunnen worden. De top wordt gevormd door een meertraps elektrische aandrijfas met twee elektromotoren. De elektromotor met de hogere capaciteit zorgt voor de voortstuwing en recuperatie en de kleinere, op de andere zijde van de aandrijfmodule gemonteerde motor maakt het zogenoemde torque vectoring mogelijk. Daarmee wordt de wielselectieve verdeling van de aandrijfmomenten, die bijdragen aan de rijdynamiek en veiligheid, beschreven.

 
  Hybridemodule 48 volt
Download
 
 
 
 
Close

De hybridemodule 48 volt van Schaeffler is een opstap voor hybridisatie en biedt een aantrekkelijk potentiaal voor CO2-reductie. De schijfvormige, compact in te bouwen hybridemodule voor de elektrificatie van voertuigen met handschakeling wordt als eenheid tussen de motor en de transmissie gemonteerd. Veranderingen aan de transmissie of koeling zijn niet noodzakelijk.

 
 
 

De hoofdbestanddelen van de hybridemodule 48 volt zijn de E-machine (48 V/12 kW) en een geïntegreerde geautomatiseerde koppeling. Door middel hiervan kan de verbrandingsmotor afgekoppeld worden en rijdt het voertuig elektrisch. De impulskoppeling biedt hoog comfort bij het herstarten van de motor. Alle starts zijn mogelijk over deze koppeling, een aanvullend motor-startysteem is niet noodzakelijk.